دیدنیهای مالدیو

هر یک از این جزایر کمتر از ۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارند. مالدیو تپه ماهور و رودخانه ندارد. دارای سواحل زیبای مرجانی با ماهی های رنگارنگ و مرداب های صاف و زلال و درختان نارگیل است. در مالدیو هر جزیره یک هتل دارد و تمام امکانات رفاهی در آن جزیره وجود دارد و به نوبه ی خود هر جزیره یک شهر کوچک است. در این جزایر می توانید از ورزش های آبی ، موزیک زنده و غذاهای بین المللی و محلی لذت ببرید.

مالدیو

ادامه نوشته

دیدنی های دبی

جاذبه های توریستی دبی: پارک آبی Wild Wadi
پارک آبی Wild Wadi یکی از مهمترین مراکز تفریحی در دبی است که می توانید با خانواده به آن جا بروید و از آن جا لذت ببرید.

ادامه نوشته

بررسی ویژگی های گوشی  HTC One M8

همانطور که می دانید جدیدترین مدل گوشی اچ تی سی، این برند مشهور و خوش کیفیت که می توان گفت بعد از سامسونگ و اپل، دومین تولید کننده گوشی های هوشمند است که در کنار ال جی در حال رقابت با سایر گوشی ها می باشد گوشی با نام و عنوان HTC One M8 می باشد. امروز می خواهیم از مشخصات ابتدایی این گوشی با شما صحبت کنیم. این اطلاعات شامل مواردی می شوند که شما هنگام مقایسه گوشی ها برای خرید به آن ها نیاز دارید. با توجه به عملکردی که از گوشی هوشمند خود انتظار دارید باید بتوانید یک گوشی خوب با ویژگی هایی، مشخص انتخاب کنید.

HTC One M8

لينوكس مينت با طعم جديد

لينوكس مينت 13 حدود يك ماه پيش منتشر شد. نسخه استاندارد اين توزيع لينوكسي، همراه رابط كاربري Cinnamon يا MATE به‌عنوان پيش‌فرض عرضه مي‌شود.

هر چند Cinnamon طرفداران بسيـاري دارد، اما تا حدودي جديد است و برخي هنوز به رابط‌هاي قديمي‌تر همچون KDE عادت دارند.

به‌دنبال عرضه نسخه سبك XFCE لينوكس مينت، توسعه‌دهندگان اين توزيع هفته گذشته اعلام كردند از KDE پشتيباني خواهند كرد و اين نسخه را نيز عرضه كردند. در اين نسخه KDE4/8 به‌كار رفته است كه مديريت پاور بهتري دارد و موتور نمايش آن نيز بهينه شده است. گفتني است در نسخه XFCE لينوكس مينت، اپلت‌ها و گجت‌هاي استاندارد مينت نيز تعبيه شده است.

جوجو؛ آسان‌كردن توسعه نرم‌افزار

كانونيكال، ‌شركت پشتيبان توزيع اوبونتو در تلاش است توسعه كد و اجراي عمليات نرم‌افزاري در محيط Cloud را به‌كمك فريم‌ورك juju آسان‌تر كند. مدتي است كه از راه‌اندازي طرح جوجو مي‌گذرد اما تاكنون تاثير مثبتي بر جامعه نرم‌افزاري نگذاشته است. ژرژ كاسترو، توسعه‌دهنده كانونيكال و مارك ميمز، مهندس نرم‌افزار در دمويي كه در كنفرانس اوپن‌سورس OSCON برگزار كردند، نشان دادند كه اين فريم‌ورك براي استفاده بهينه كاملا مناسب است.

آن طور كه كاسترو توضيح داد، ايده‌اصلي جوجو، رها شدن از مساله‌اي به‌نام metawork است. متاورك در حقيقت كارهايي است كه قبل از اجراي برنامه بايد انجام داد. يكي از مثال‌هايي كه وي مطرح كرد، كلاينت آي‌آر‌سي Subway بود كه بسرعت در حال محبوب شدن است. وقتي ساب‌وي موج اول محبوبيت را كسب كرد، توسعه‌دهندگان آن با درخواست‌هاي فراواني در خصوص چگونگي نصب موتور DBMS مواجه شدند.

كار جوجو، دادن ابزارهاي لازم به توسعه‌دهندگان و مديران سيستم در سطح سرويس و نه در سطح ماشين است. در حقيقت، جوجو يك جورهايي App-getاي براي Cloud‌ است.

جوجو البته جايگزين برنامه‌هايي چون Puppet و Chef نيست كه كارشان پيكربندي خودكار ماشين است. هر سروري تنظيمات نرم‌افزاري خودش را دارد. جوجو سرويس‌ها را مديريت مي‌كند، نه ماشين‌ها را.

به‌طور خاص، جوجو را مي‌توان به‌عنوان يكي از سرويس‌هاي اوبونتو در كلاوهاي اوپن‌استك يا آمازون به‌كار گرفت. اين فريم‌ورك به‌صورت آزمايشي در مايكروسافت آژور نيز قرار گرفته است.

جوجو در حقيقت كارهاي انجام شده DevOps را قابل اشتراك، استفاده مجدد و تكرار مي‌كند. مي‌توان از نتيجه تلاش ديگران استفاده كرد و اصلاح نشده يا با دستكاري‌هاي زياد (مطابق نياز) از آنها استفاده كرد.

در دموي نشان داده شده، ميمز نشان داد چطور مي‌توان با كمك اين منابع در دسترس، هادوپ را نصب كرد (هادوپ برنامه تحت سرور كلاستري است كه براي مديريت داده‌هاي حجيم استفاده مي‌شود). همچنين او سيستم‌هاي عامل و ديگر وابستگي‌هاي اين سيستم را در سرورهاي آمازون نصب كرد. او نگران محل سرورها يا شيوه نصب آنها نبود، زيرا جوجو تمام اين كارها را انجام مي‌داد.

طبق گفته كاسترو،‌اين فقط يك دمو نيست و اوبونتو از جوجو براي انجام كارهاي خود استفاده مي‌كند.

هر منبع يا به‌اصطلاح دقيق‌تر Charm (سحر، افسون!) شامل تنظيماتي براي هر سرويس و شيوه پيكربندي آنهاست. جوجو به‌زبان پايتون نوشته شده، اما چارم‌هاي آن مي‌تواند به‌هر زباني نوشته شود. بعد از اتمام كار، مي‌توان با استفاده از اين چارم‌ها سرويس‌هايي را اجرا و آنها را بدون نگراني از جزئيات پيچيده به‌يكديگر متصل كرد.

هم‌اكنون كانونيكال حدود 90 چارم در مخزن عمومي خود در اختيار دارد. استفاده از مخازن يكي ديگر از نقاط مثبت اين فريم‌ورك خواهد بود؛ زيرا مشابه Apt-get محبوب، جوجو نيز قابليت اتصال به مخازن داده را خواهد داشت.

در حال حاضر براي نصب سرورها و كلاوهاي محبوبي چون كلاودفاندري، دروپال، ماي‌سه‌كوئل، تام‌كت و وردپرس چارم‌هايي نوشته شده است. اين ابزارها همه روي اوبونتوي 04/12 اجرا خواهد شد و با توجه به نياز كاربر به سرورهاي كلاود مختلف متصل خواهد شد. هرچند جوجو مي‌تواند فراتر از تنظيم سرويس‌هاي كلاود عمل كند، مي‌توان از اين فريم‌ورك براي اتصال ميان اپليكيشن‌ها نيز استفاده كرد.

براي مثال مي‌توان هادوپ را به يك DBMS خاص وصل كرد يا LAMP را با نسخه‌هاي خاص برنامه‌هاي مختلف نصب كرد. همچنين مي‌توان از آن براي راه‌اندازي چند نمونه از يك دستور مي‌توان استفاده كرد، مثلا:‌

juju add-unit –n20 hadoop-slavecluster

اين دستور براي راه‌اندازي 200 نمونه از هادوپ كافي است. در آزمايش‌هاي كانونيكال، مي‌توان تا 2000 نمونه از هادوپ را با جوجو فراخواند و اجرا كرد. البته مي‌توان با كمك جوجو چارمي نوشت كه اجازه اجراي 2000 نمونه را ندهد!

علاوه بر نصب و حذف نمونه سرويس‌ها، از چارم‌ها مي‌توان استفاده ديگري كرد. براي مثال يك چارم در mySQL مي‌تواند سه تنظيم داشته باشد: running-level=fast ،safe و unsafe. حالت سريع براي سرعت بالاي اين سرويس تنظيم شده است. حالت safe سريع‌تر از نصب vanilla است و حالت unsafe باعث مي‌شود اين سرويس در سريع‌ترين حالت ممكن (و البته بدون ترمز) فعاليت كند. البته مي‌توان اين چارم‌ها را ويرايش كرد تا نيازهاي ديتابيس را بهتر فراهم كند.

فرض كنيم سرويسي براي برنامه‌نويسان Ruby on Rails تهيه مي‌كنيد؛ گروهي از برنامه‌نويسان كه هميشه مي‌خواهند آخرين نسخه از برنامه‌هايشان نصب شده باشد. مي‌توان چارمي تهيه كرد كه هر موقع نمونه‌اي از يك برنامه را اجرا مي‌كند، به‌طور خودكار آن را به آخرين نسخه ممكن ارتقا دهد. البته مي‌توان چارمي هم تهيه كرد كه همواره يك نسخه را اجرا كند و امكان آپديت وجود نداشته باشد.

امتياز چارم‌ها در اين است كه منبع‌بازند. اگر تغييراتي در چارم ايجاد كرديد، مي‌توانيد آن را به كانونيكال بفرستيد تا در مخازن عمومي قرار بگيرد يا در مخازن خودتان قرار دهيد. جوجو به نسبت امن هم هست. وقتي چارمي را از مخازن جوجو فرامي‌خوانيد، ارتباط برقرار شده ميان دو نقطه SSL است.

زندگي ادمين‌هاي اينترنتي با كمك جوجو بسيار شيرين‌تر خواهد شد؛ زيرا تمركز را از مولفه‌هاي سطح پايين به سرويس‌هاي سطح بالا انتقال مي‌دهد و نصب سرويس‌هاي پيچيده را كه نياز به ماشين‌ها يا ايميج‌هاي متفاوتي دارد، بسيار ساده مي‌كند.

تيم كانونيكال معتقد است براي ايده‌آل شدن جوجو كار زيادي در پيش است. كارهايي از جمله فعاليت در زمينه ذخيره‌سازي ـ كه جوجو خيلي در آن ماهر نيست‌ ـ تا سرويس‌هايي همچون PostgreSQL كه كار بيشتري نياز دارد.

با وجود اين، جوجو بسيار مفيد است و مي‌تواند نقش بسزايي در كاهش متاورك داشته باشد.

ترجمه​: محمدرضا قرباني

منبع:linuxtoday

ذخيره باتري با كمك اپليكيشن

تلفن‌هاي همراه صفحه نمايش بسيار روشن، مجموعه‌اي از گيرنده‌هاي بي‌سيم، فرستنده‌هاي مربوط به ارسال اطلاعات و CPU‌هاي بسيار پرسرعت و قدرتمند دارند. به همين منظور طراحان فناوري مربوط به باتري‌ها در تلاش هستند تا بتوانند انرژي مورد نياز انجام اين كارها را تامين كنند. البته بايد اضافه كنيم كه براي برخي از اين برنامه‌ها باتري بايد به مدت پنج ساعت بدون وقفه انرژي مورد نياز را تامين كند، كه اين مقدار انرژي بسيار زياد است.

به همين منظور سازندگان برنامه‌هاي موبايل درصددند اپليكيشن‌هاي مربوط به ذخيره باتري را طراحي كنند. هدف اصلي اين قبيل برنامه‌ها ذخيره باتري با كمك خاموش‌كردن برنامه‌هاي باز شده ولي غيرقابل استفاده است. با اين حال به محض اين كه شما به آن برنامه نياز پيدا كنيد، اين اپليكيشن ذخيره‌كننده بلافاصله برنامه مورد نيازتان را براي شما باز خواهد كرد.

براي مثال برخي برنامه‌هاي جانبي انرژي موبايل‌تان را مصرف مي‌كند. برنامه‌هايي كه updateها را دانلود مي‌كند و اطلاع‌دهندگان (Notifications) كه به طور كلي در پس‌زمينه تلفن‌هاي همراه فعالند، از جمله اين نرم‌افزارهاست. يكي از مهم‌ترين مشكلات اين قبيل برنامه‌ها كاهش ظرفيت CPU و باتري موبايل براي انجام كارهاي مهم‌تر است.

البته مشكل به اينجا ختم نمي‌شود، چرا كه بقيه برنامه‌ها به سبب نحوه طراحي يا اشتباه برنامه‌نويسي (Bugs) بيش از مقداري كه بايد، باتري مصرف مي‌كند. بر همين اساس و طي نتايج به دست آمده از تحقيقات بازي‌هاي سرگرم كننده‌اي چون Angry Bird يا برنامه‌هايي چون Face book، سه چهارم انرژي مورد نياز اين برنامه‌ها به نشان دادن تبليغات به كاربر اختصاص مي‌دهند، در حالي كه اين مقدار از انرژي مصرفي بايد براي كار با خود برنامه مورد استفاده قرار گيرد.

با دانلود برنامه‌هاي ذخيره‌كننده باتري مي‌توانيد برنامه‌هايي را كه Bug دارد، در حين باز بودن ديگر برنامه‌ها خاموش كنيد و به اين ترتيب عمر باتري‌تان را افزايش دهيد. در ادامه مطلب بيشتر به نحوه كاركرد برنامه‌هاي ذخيره‌كننده انرژي باتري خواهيم پرداخت.

ناراحتي برنامه‌ها

اولين و مهم‌ترين نكته درباره اپليكيشن‌هاي ذخيره‌كننده انرژي اين است كه از طريق برنامه‌هاي ديگر تبليغ مي‌شوند. از آنجا كه بيشتر اين تبليغات به صورت انيميشن‌هاي بسيار زيبا و متحرك است كه در حين اجراي برنامه‌هاي ديگر روي صفحه نمايش ظاهر مي‌شود، لذا تحت هيچ شرايطي چنين برنامه‌هايي را دانلود نكنيد؛ زيرا در خيلي موارد برنامه‌هاي اينچنيني ويروس يا malware است و اطلاعات مربوط به شما را دزديده يا به موبايل‌تان آسيب مي‌رساند. اپليكيشن‌هاي ذخيره‌كننده باتري‌تان را از طريق سرويس‌دهندگان يا فروشگاه‌هاي مورد تائيد خريداري كنيد. حتما به اين نكته توجه كنيد كه خريداران قبلي چه نظراتي درباره اين برنامه داشته‌اند و بدون خواندن كامل آن مطالب، اين برنامه را خريداري نكنيد.

به طور كلي نمي‌توان شكل و قالب خاصي براي نحوه كاركرد تمام اين برنامه‌ها ارائه كرد؛ زيرا برنامه‌نويسان مختلف نحوه كاركرد اين برنامه‌ها را متفاوت طراحي كرده‌اند. برخي از اين برنامه‌هاي ذخيره‌كننده انرژي با عنوان task killer‌ها شناخته مي‌شوند؛ يعني برنامه‌هايي را كه درصدد است به شكل خودكار باز شود بلافاصله shut down مي‌كند.

در حالت كلي و به لحاظ تئوري اين كه برنامه‌ها به صورت خودكار بسته شود، ايده بسيار جالبي است؛ ولي در برخي موارد همين برنامه‌ها دوباره به صورت خودكار خودشان باز مي‌شود، دوباره اپليكيشن ذخيره‌كننده انرژي آنها را مي‌بندد و اين فرآيند ادامه دارد و همين امر باعث مصرف بيشتر باتري تلفن همراه‌تان خواهد شد. براي همين منظور راه‌هاي بهتري براي ذخيره انرژي باتري موبايل‌تان وجود دارد كه در ادامه مطلب به بررسي آنها خواهيم پرداخت.

SOS باتري

در حقيقت الگوي Task killer به نوعي بسيار بحث‌برانگيز انرژي باتري‌تان را ذخيره مي‌كند؛ ولي اپليكيشن‌هاي بسيار كارآمدتري در مقايسه با اين برنامه طراحي شده است؛ برنامه‌هايي كه بدون استفاده از چرخه‌هايي كه گفته شد برنامه‌ها را مي‌بندد. JuiceDefender يكي از انواع اين برنامه‌هاست كه به جاي از بين بردن كامل برنامه، به صورت خودكار انرژي اختصاص داده شده به برنامه‌هايي را كه شما استفاده نمي‌كنيد، خاموش مي‌كند. به طور مثال چنانچه در نزديكي سيگنال‌هايWi -Fi قرار نداشته باشيد، اين اپليكيشن دريافت كننده امواج واي فاي موبايل را كه روي گوشي‌تان نصب است، خاموش مي‌كند.

برنامه ديگري با نام Easy Battery Saver هم مشابه اين برنامه كار مي‌كند، در ضمن شما مي‌توانيد از مودهاي مختلف تعريف شده در داخل اين برنامه‌ها نيز استفاده كنيد. به طور مثال مودهايي چون General Saving، Super Power Saving و نمونه‌هايي از اين دست مي‌تواند بر اساس نياز شما تعيين شود؛ ولي همچنان هنگام استفاده از چنين برنامه‌هايي دقت لازم را داشته باشيد.

يكي از محققان در زمينه ذخيره باتري موبايل‌ها، آن را با خانه مقايسه كرده و گفته است هدف از كاربرد چنين اپليكيشن‌هايي خاموش‌كردن چراغ‌هاي خانه هنگامي است كه كسي در منزل نيست. با در نظر گرفتن چنين مقايسه‌اي اپليكيشن‌هاي ذخيره‌كننده انرژي مي‌تواند بسيار كارساز و كمك كننده باشد.

ولي مشكل اين قبيل برنامه‌ها رديابي نشدن برنامه‌هايي است كه بيش از حد مجاز انرژي مصرف مي‌كند. خيلي از برنامه‌ها از برنامه‌نويسي مناسبي برخوردار نيست و در نتيجه بيشتر از آنچه بايد، از باتري موبايل‌تان مصرف مي‌كند. به عنوان نمونه برنامه‌اي كه با استفاده از سرويس GPS كار مي‌كند حتي ممكن است بعد از اين كه شما از برنامه مورد نظر خارج مي‌شويد، از ياد ببرد سرويس GPS مورد نظر را خاموش كند. اين به معناي مصرف انرژي زياد باتري گوشي‌تان براي روشن نگهداشتن سرويس GPS مورد نظر است.

براي چنين مشكلاتي كاربران بايد اميدوار باشند برنامه‌نويسان هنگام طراحي برنامه‌ها دقت بيشتري داشته باشند تا موقع استفاده از اين اپليكيشن‌ها با مشكلات اينچنيني مواجه نشوند. تنها راه حل uninstall‌كردن اين برنامه‌هاست.

اين را هم در نظر داشته باشيد كه برنامه ذخيره‌كننده انرژي كه روي يك موبايل بسيار مناسب عمل مي‌كند، دليلي ندارد روي موبايل ديگر نيز همچنان خوب كار كند. حتما نظرات كاربراني كه مشابه گوشي شما را خريده‌اند و روي آنها برنامه‌هاي اينچنيني نصب كرده‌اند، بخوانيد.

با اين روش مي‌توانيد اطلاعات زيادي در زمينه برنامه‌ها بدون صرف هيچ هزينه‌اي به دست آوريد. علاوه بر اين، بدانيد كه برنامه‌ها تنها راه‌حل ذخيره باتري‌تان نيست و دراين باره بايد بسيار هوشمندانه عمل كنيد.

الهام اندرابي

منبع:www.howstuffworks.com


طراحي سايت آسان شد

بازار طراحي سايت در تمام كشورها از جمله ايران بسيار داغ است و اين گرما بارها به كليك هم رسيده و نرم‌افزارهاي مختلفي را براي طراحي سايت‌هاي حرفه‌اي با روش‌هاي ساده و در زمان كوتاه به شما معرفي كرده‌ايم.

 هريك از اين نرم‌افزارها امكانات و قابليت‌هاي منحصر به‌فردي دارند و اين بار هم براي اين كه نرم‌افزارهاي خوب را از دست ندهيم، يك پيشنهاد ديگر براي شما داريم. نرم‌افزار قدرتمند WebsitePainter ابزاري با روش كار بسيار ساده و در عين حال كامل است كه شما را قادر مي‌سازد براحتي و بدون نياز به يك خط كدنويسي و بهره‌مندي از دانش طراحي صفحات وب، سايت‌هاي موردنظرتان را با دارا بودن افكت‌هاي ويژه و به‌روز همچون كليدهايي به سبك وب 2، طيف‌هاي نور، گوشه‌هاي گرد، افكت‌هاي حركت ماوس، زمينه شفاف تصاوير و ... ايجاد كنيد. قرار دادن آسان و دقيق موضوعات در قسمت‌هاي مختلف صفحات وب، ايجاد اسلايدشو ـ منو و گالري تصاوير با چند كليك ماوس، ايجاد صفحات به سه زبان HTML, PHP, ASP، كنترل كامل روي كدهاي نهايي و پشتيباني از قابليت اعمال تغييرات براي افراد حرفه‌اي و پشتيباني از همه زبان‌هاي دنيا به كمك يونيكد از جمله ويژگي‌هاي مهم اين نرم‌افزار به‌شمار مي‌رود.

اگر به استفاده از اين نرم‌افزار علاقه داريد، مي‌توانيد با توجه به سيستم‌عامل رايانه خود، يكي از نسخه‌هاي مناسب ويندوز يا مك را از لينك‌هاي زير دانلود كنيد:

Windows: http://www.ambiera.at/downloads/WebsitePainter-2.1.1-Setup.exe

Mac: http://www.ambiera.at/downloads/WebsitePainter-2.1.1.dmg

نقل و انتقال آسان و سريع

اگر صاحب يك سايت باشيد يا به دانلود فايل از اينترنت علاقه داريد مطمئنا با سرورهاي FTP سر و كار خواهيد داشت. نرم‌افزار Fetch نيز براي كار‌كردن و استفاده آسان از اين سرورها طراحي شده است و به شما اين امكان را مي‌دهد تا براحتي و با سرعت بسيار خوب به دانلود و آپلود فايل در اين سرورها بپردازيد.

 پشتيباني از پروتكل‌هاي FTP, SFTP، پشتيباني از قابليت هماهنگ‌سازي پوشه‌ها در سرور و رايانه شما، پشتيباني از قابليت كشيدن و رها‌كردن فايل‌ها براي دانلود يا آپلود آنها، آپلود فايل‌ها از ادامه در صورت بروز قطعي در ارتباط، ارائه پيش‌نمايشي از فايل‌هاي موجود در سرور، ويرايش فايل‌هاي موجود در سرور با قابليت ذخيره‌سازي خودكار پس از اتمام ويرايش و بسياري از امكانات ديگر از جمله ويژگي‌هايي است كه در اين نرم‌افزار مشاهده مي‌شود.

اگر دوست داريد ساده‌تر و سريع‌تر از هميشه به انتقال اطلاعات در سرورهاي FTP بپردازيد، مي‌توانيد نسخه‌اي از اين نرم‌افزار را با محدوديت استفاده به مدت 15 روز از لينك زير دانلود كنيد:

http://fetchsoftworks.com/fetch/download/Fetch_5.7.2.dmg

504 واژه ضروري

ضرورت يادگيري زبان انگليسي بر هيچ‌كس پوشيده نيست و براي اين يادگيري نيز روش‌ها و ابزارهاي متنوعي وجود دارد كه يكي از آنها يادگيري ضروري‌ترين واژه‌هاي موجود در اين زبان است! 504 واژه ضروري براي بسياري از كاربران عنواني آشناست و اين عنوان امروز به نرم‌افزار پيشنهادي ما كه توسط يكي از هموطنانمان طراحي شده است، اختصاص دارد. نرم‌افزار ساده و كم‌حجم 504 واژه ضروري مكالمه زبان انگليسي براي آشنا‌كردن شما با رايج‌ترين و ضروري‌ترين واژه‌ها در اين زبان بيگانه طراحي شده و داراي امكانات زير است:

نمايش لغات همراه با ترجمه و مترادف، تلفظ لغات، پشتيباني از افزودن لغات جديد با قابليت پشتيبان‌گيري از اين لغات، ايجاد لغتنامه شخصي و اشتراك آن با ديگران، ايجاد و درج فايل صوتي براي تلفظ لغات با صداي انسان، جستجوي آسان و سريع لغات، نمايش لغات در بازه‌هاي زماني به‌صورت متناوب، قابليت اجرا در تمامي‌نسخه‌هاي 32 و 64 بيت سيستم‌عامل ويندوز و...

البته با توجه به اين امكانات، نقاط ضعفي نيز در اين نرم‌افزار به چشم مي‌خورد كه يكي از مهم‌ترين آنها وجود كلمات و عبارات داراي غلط املايي در سايت و بخش راهنماي اين نرم‌افزار است كه مي‌توان آن را ناشي از بي توجهي طراحان به آن دانست و اميد است تا اين اشكالات جزئي اما مهم نيز در نسخه‌هاي بعدي اصلاح شود.نرم‌افزار فوق داراي حجمي‌كمتر از دو مگابايت است و با مراجعه به اين لينك مي‌توانيد در بخش Essential Words آخرين نسخه از آن را دانلود كنيد:

http://www.newsoftco.ir/page/download.aspx

دروازه‌هاي سرقت را ببنديد

حافظه‌هاي فلش، كارت‌هاي حافظه، تلفن‌هاي همراه، هارد‌هاي اكسترنال و ... آنقدر كاربرد دارد كه امروزه بسياري از كاربران دست‌كم يكي از آنها را هميشه با خود به همراه دارند. استفاده از اين ابزارهاي ذخيره‌ساز بسيار سودمند است اما در كنار اين مزيت، معايبي را نيز براي كاربران به همراه دارد كه يكي از آنها، افزايش احتمال سرقت اطلاعات كاربران از روي رايانه‌هايشان و سهولت در انجام اين كار است!

همچنين همان‌طور كه در بسياري از رايانه‌ها مشاهده مي‌شود، گسترش استفاده از اين ابزارها به آلودگي رايانه‌ها به انواع ويروس‌ها و بدافزارها سرعت بخشيده و موجب مي‌شود تا با اتصال ساده يك حافظه فلش، يك رايانه به انواع بدافزارها آلوده شود و از آن به بعد نيز آن رايانه همچون ناقل بيماري، موجب آلودگي ديگر رايانه‌ها شود.

باتوجه به همين مسائل قصد داريم اين هفته نرم‌افزاري را به شما معرفي كنيم كه براي رفع اين مشكلات طراحي شده است.

مديريت دروازه‌هاي ورود و خروج

نرم‌افزار قدرتمند USB Block با پشتيباني از ابزارهاي منحصر‌به‌فرد، شما را قادر مي‌كند در دو حالت مختلف روي درگاه‌هاي اتصالي USB رايانه كنترل و مديريت داشته باشيد.

USB Block به شما اين امكان را مي‌دهد تا با مسدود‌كردن اين درگاه‌ها، سرقت اطلاعات توسط كاربران غيرمجاز را غيرممكن سازيد و همچنين با جلوگيري از ورود اطلاعات از حافظه‌هاي جانبي، احتمال آلوده شدن رايانه به بدافزارها را نيز كاهش دهيد. پس از نصب اين نرم‌افزار فقط كاربراني قادر به دسترسي و استفاده از درگاه‌هاي يو‌اس‌بي خواهند بود كه رمز صحيح و متناسب با درخواست خود را در اختيار داشته باشند.

دروازه‌ها را مسدود كنيد

حفاظت از اطلاعات محرمانه و ارزشمند در برابر سارقان بسيار پيچيده‌تر از محافظت از اموالي است كه در اختيار داريم. همان‌طور كه پيشرفت‌ تكنولوژي به سهولت دسترسي به اطلاعات منجرشده، روش‌هاي سرقت آنها را نيز ساده‌تر و سريع‌تر كرده است. در چنين شرايطي استفاده از نرم‌افزاري همچون USB Block مي‌تواند بهترين انتخاب باشد. نرم‌افزار USB Block با مسدود‌كردن دسترسي به حافظه‌هاي جانبي و ديگر رسانه‌هاي ذخيره‌ساز همچون هارد‌هاي اكسترنال، كارت‌هاي حافظه، دوربين‌هاي ديجيتال، ديسك‌هاي گردان، درايوهاي شبكه، رايانه‌هاي موجود در شبكه و... مانع كپي‌برداري و سرقت اطلاعات موجود در رايانه شما مي‌شود و اين اطمينان را به شما مي‌دهد كه هيچ ‌كس بدون در اختيار داشتن رمزعبور قادر به كپي‌كردن اطلاعات و خروج آنها از روي رايانه نخواهد بود.

حفاظت از اطلاعات

براي حفاظت از اطلاعات نبايد فقط به فكر اعمال راهكارهايي براي ممانعت از سرقت آنها بود، چرا كه ايجاد تغييرات در اطلاعات نيز مي‌تواند به‌همان ميزان خطرناك باشد. به‌عنوان مثال همان‌طور كه فاش شدن يكي از اطلاعات محرمانه مي‌تواند خطرساز باشد، خراب شدن و از بين رفتن اطلاعات ارزشمند نيز داراي اهميت و دردسرساز است. نرم‌افزار USB Block براي حفاظت در اين شرايط نيز راهكارها و ابزارهاي مناسبي را در خود جاي داده است و به شما اين امكان را مي‌دهد تا با به‌كارگيري روش‌هاي حفاظتي چندلايه‌اي، مانع بروز تغييرات توسط حافظ‌هاي جانبي و ديگر رسانه‌ها شويد. به‌كمك اين برنامه، اطلاعات شما در برابر تمامي‌درخواست‌هاي غيرمجاز حفاظت شده و به اطلاعاتي ضد هك و ضد تغيير تبديل خواهد شد.

تلاش‌هاي بي‌فايده

اگر فكر مي‌كنيد رايانه و اطلاعات شما در معرض هيچ تهديدي قرار ندارد و استفاده از اين نرم‌افزار بيهوده است، پيشنهاد مي‌كنيم نگاهي به بخش گزارش‌گيري برنامه بيندازيد. ابزار ثبت گزارش ها در اين نرم‌افزار تمامي‌حوادث رخ داده در رايانه را به ثبت مي‌رساند و فهرستي از همه تلاش‌هاي بي‌ثمر براي نفوذ به نرم‌افزار، تلاش‌هاي حذف نرم‌افزار، تلاش براي استفاده غيرمجاز از درگاه‌هاي يو‌اس‌بي، رمزهاي اشتباه به‌كار گرفته شده براي ورود غيرقانوني و... را همراه با تاريخ و زمان دقيق آن در اختيارتان قرار خواهد داد.

چنانچه قصد داريد از اطلاعات‌تان حفاظت كنيد و آن را براي استفاده به‌صورت موقت در اختيار ديگران قرار دهيد، پيشنهاد مي‌كنيم نسخه‌اي از اين نرم‌افزار را با مراجعه به لينك زير دانلود كنيد:

http://www.newsoftwares.net/download/usbblock1-en/usb-block-en.exe

امير عصاري